Chcesz wiedzieć więcej?

To doskonałe miejsce, aby dowiedzieć się o co pytały osoby, które wybrały naszą usługę!

Czym jest usługa AutoAudyt?
Mówiąc najprościej, to kompleksowa weryfikacja stanu pojazdu. Kierujemy ją do wszystkich, którzy chcieliby poznać zarówno historię wskazanego egzemplarza, ogólny stan prawny, jak i jego bieżący wygląd. Naszą opinię o pojeździe przekazujemy w formie czytelnego raportu.  
Czym wasza usługa różni się od innych dostępnych na rynku?
Nie bawimy się w półśrodki. Samochód sprawdzamy od A do Z. Nasz autorski raport przygotowaliśmy bazując na ponad 20 letnim doświadczeniu naszego zespołu audytorów, w tym certyfikowanych rzeczoznawców samochodowych. Uzyskujemy informacje z wielu źródeł zarówno w Polsce jak i za granicą (w przypadku samochodów importowanych) dzięki czemu obiektywnie podchodzimy do każdej przeprowadzonej weryfikacji. Dodatkowo każdy przygotowany raport jest wnikliwie sprawdzany przed udostępnieniem, aby wyłapać ewentualne nieścisłości.
Jakie pojazdy sprawdzacie?  
Głównie pojazdy standardowe, takie jak samochody osobowe każdego segmentu, samochody dostawcze czy motocykle o wartości do 200 000 zł. Sprawdzenie tych pojazdów oferujemy w ramach naszych ogólnie dostępnych pakietów. 

Na specjalne zamówienie zajmujemy się także pojazdami, których cena przekracza 200 000 zł czy o większych gabarytach, takimi jak autobusy, ciężarówki czy naczepy. Wówczas warunki cenowe ustalamy indywidualnie, jeżeli chcesz poznać szczegóły napisz proszę wiadomość na adres ​biuro@autoaudyt.pl
Co znajdę w waszym raporcie?
Przede wszystkim – konkrety – przedstawiamy pojazd takim, jakim jest. Podczas prac nad procesem audytu skupiliśmy się na tym, aby generowany raport był przejrzysty i zrozumiały zarówno dla osób ze smykałką do motoryzacji, jak i tych, którzy przywiązują mniejszą wagę do kwestii technicznych. Korzystamy z prostego języka, przedstawiając stan pojazdu i wpływ poszczególnych elementów na jego dalsze użytkowanie. 
Jak przeprowadzacie audyt?
Nasz audyt odnosi się zarówno do danych, które gromadzimy podczas oględzin badanego pojazdu, jak również tych uzyskanych dzięki sprawdzeniu dostępnej dokumentacji historycznej i zewnętrznych baz danych. Wykonujemy tutaj takie czynności, jak:
  • Rozkodowanie VIN
  • Uzyskanie informacji technicznych i danych fabrycznych
  • Weryfikacja przebiegu i rozbieżności
  • Weryfikacja znanych zdarzeń i szkód pojazdu
  • Sprawdzanie w międzynarodowych bazach danych, np. pod względem kradzieży lub zastawu skarbowego
Najważniejszym etapem przygotowania naszego raportu są oględziny, w ramach których dokonujemy oceny stanu bieżącego pojazdu. W trakcie audytu pojazd przejdzie ścieżkę diagnostyczną w stacji kontroli, a nasz audytor dokona sprawdzenia stanu wewnątrz i na zewnątrz. Sprawdzimy takie elementy jak:
  • Elementy poszycia (karoseria), pasowania elementów i stan lakieru
  • Punkty świetlne, w tym jakość i barwa oświetlenia czy funkcjonowanie systemów wspomagających
  • Szyby i uszczelki
  • Stan felg i ogumienia
  • Poziomy płynów eksploatacyjnych
  • Stan silnika, jego praca oraz ewentualne wycieki + wygląd komory silnika
  • Układ jezdny, stan zawieszenia i hamulców
  • Praca skrzyni biegów
  • Podwozie oraz elementy konstrukcyjne 
  • Stan wnętrza pojazdu
  • Funkcjonowanie elementów wyposażenia np. radio, el. Szyby itp.

Wykonamy również jazdę próbną, o ile pozwolą na to warunki prawne – tj. stan pojazdu będzie pozwalać na poruszanie się po drogach publicznych.  
Czym różni się audyt u dealera od standardowego audytu pojazdu?
Audyt u dealera, to audyt pojazdu nowego w salonie, w którym sprawdzamy czy Twój zamówiony pojazd rzeczywiście jest jak nowy. Weryfikacji podlegają poszycia zewnętrzne, stan lakieru, a także środek pojazdu czy stan komory silnika. 

Z kolei standardowy audyt, przeznaczony dla pojazdów używanych (z rynku wtórnego) posiada zdecydowanie szerszy zakres, w którym wykonamy m.in weryfikację historii pojazdu czy jazdę próbną. 
Jaki pakiet mam wybrać, aby poznać historię pojazdu i uzyskać raport z oględzin?
Standardowy audyt pojazdu używanego zawiera w sobie wszystkie istotne elementy, które pozwolą kompleksowo poznać stan pojazdu. Zbiorczy raport z wynikiem weryfikacji historii oraz opisem przeprowadzonych oględzin przekażemy Ci razem z dokumentacją fotograficzną.
Pakiet wybrany, zamówienie opłacone. Co dalej?
Każde zamówienie potwierdzamy indywidualnie najpóźniej kolejnego dnia roboczego. Towarzyszy temu krótka rozmowa telefoniczna oraz wiadomość e-mail. Zaczekaj proszę, aż skontaktujemy się z Tobą i potwierdzimy szczegóły.
Po jakim czasie dostanę informacje o stanie pojazdu? 
Niezwłocznie po przeprowadzonym audycie. Jeżeli wybrany został pakiet mini (wyłącznie dane o pojeździe z dostępnych źródeł elektronicznych), to raport pojawi się u Ciebie w ciągu 24 godzin (nie wliczając dni wolnych, np. sobót i niedziel). Jeżeli audyt przeprowadzamy w ramach pakietu optymalnego, to nasz ekspert skontaktuje się z Tobą telefonicznie po oględzinach, aby przedstawić najważniejsze informacje. Pełny raport otrzymasz do 48 godzin po oględzinach (nie wliczając dni wolnych, np. sobót i niedziel).
Jaką mam pewność, że wykonany audyt spełni moje oczekiwania? 
To trudne pytanie. Pamiętamy o tym, że każdy w swoim wymarzonym pojeździe zwraca uwagę na odrobinę coś innego i uwzględniamy to w naszej usłudze. Jesteśmy elastyczni w działaniu i otwarci na indywidualne ustalenia, dlatego zawsze możesz wskazać nam co jest dla Ciebie ważne. Ze swojej strony dokładamy starań, aby badanie pojazdu było jak najbardziej dokładne. 
Mam zastrzeżenia do otrzymanego raportu. Co zrobić?
Prosimy, napisz do nas na adres biuro@autoaudyt.pl w tytule podając numer raportu lub numer Twojego zamówienia. Opisz co budzi Twoją wątpliwość, a my niezwłocznie zapoznamy się z problemem i postaramy wyjaśnić sytuację. Dokładamy wszelkich starań, aby nasza usługa była przejrzysta i zrozumiała.
Co oznacza gwarancja ceny, o której wspominacie?
Po pierwsze, jeżeli zdecydujesz się na zakup któregokolwiek z naszych pakietów, to po jego opłaceniu dajemy Ci aż 3 miesiące na jego wykorzystanie. Jeżeli w tym czasie cena naszych usług wzrośnie – nie odczujesz zmiany, nawet jeżeli nie wykonaliśmy jeszcze usługi. Wyobraź sobie, że chcesz zmienić samochód, ale nie wiesz jeszcze na jaki. Możesz więc wcześniej zamówić naszą usługę, a dopiero po wstępnej selekcji dać nam informacje co i gdzie będziemy dla Ciebie sprawdzać.

Po drugie, zawsze informujemy właściciela pojazdu kim jesteśmy i jaki jest zakres zamówionej przez Ciebie usługi. Zalecamy oczywiście kontakt z właścicielem z informacją o korzystaniu z naszych usług we własnym zakresie. Może się zdarzyć, że pojazd nie zostanie nam udostępniony, właściciel poda odległy termin spotkania (co w konsekwencji może wydłużyć czas wykonania usługi) lub uzyskamy informację, że pojazd został sprzedany przed rozpoczęciem wykonania usługi – poinformujemy Cię wówczas niezwłocznie. Możesz wtedy wskazać inny pojazd.
Co przeszkadza w wykonaniu audytu? 
Niestety takie rzeczy wychodzą głównie w trakcie oględzin.
Najczęstszy problem, to niesprzyjające warunki atmosferyczne, które uniemożliwiają prawidłową ocenę stanu powłok lakierowych oraz szyb. Ponadto jeżeli samochód jest niezarejestrowany bądź nieubezpieczony, jego stan nie nadaje się do jazdy (rozbite światła, zużyte opony itp.), to nie możemy wykonać pełnego zakresu audytu – chociażby jazdy testowej bądź udać się na badanie w stacji kontroli. Nie mamy również wpływu na zmianę zdania osoby sprzedającej dot. wydania zgody na przeprowadzenie oględzin lub jej części, np. podpięcie komputera, wizyty w SKP itd. W takiej sytuacji zawsze informujemy zamawiającego audyt o zaistniałej sytuacji.
Gdzie mogę uzyskać informację odnośnie regulaminu usługi?
Znajdziesz go w zakładce Regulamin lub po klikniięciu Tutaj.
Jeżeli natomiast szukasz informacji odnośnie tego, jakie dane i w jaki sposób przetwarzamy, to polecamy zapoznać się z Polityką Prywatności.
Nie ma na co czekać

Już dziś zamów audyt wybranego pojazdu
i podejmij świadomą decyzję o jego zakupie